تمرین عملی و ارائه شفاهی مصاحبه فرهنگیان 1404 + سناریوی احتمالی
تمرین عملی و ارائه شفاهی در مصاحبه فرهنگیان 1404
دانشگاه فرهنگیان؛ مسیری متفاوت برای ورود به شغل مقدس معلمی
در سالهای اخیر، دانشگاه فرهنگیان به یکی از انتخابهای مهم و پرطرفدار میان داوطلبان کنکور تبدیل شده است. دلیل این استقبال، مزایای قابل توجه این دانشگاه و جایگاه شغلی معلمی در مقایسه با بسیاری از رشتههای دیگر است. اما ورود به این مسیر، ساده نیست و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شرایط خاص و متفاوتی نسبت به سایر رشتهها دارد.
در گذشته، پذیرش داوطلبان فرهنگیان تنها بر اساس نمرات کنکور سراسری انجام میشد، اما از سال ۱۴۰۳ به بعد، روند پذیرش این دانشگاه دستخوش تغییرات مهمی شده است. دیگر صرفاً نمره کنکور اردیبهشت تعیینکننده نهایی نیست. برای دعوت به مصاحبه فرهنگیان، باید حدنصاب تراز لازم را در کنکور فرهنگیان (با سهم ۶۰ درصدی دفترچه اختصاصی و ۴۰ درصدی دفترچه ویژه فرهنگیان) کسب کنید.
با این حال، دعوت به مصاحبه به معنای قبولی قطعی نیست. پذیرش نهایی داوطلبان فرهنگیان به صورت زیر انجام میشود:
- ۵۰٪ بر اساس تراز سوابق تحصیلی،
- ۲۵٪ از طریق ارزیابی شایستگی معلمی (مصاحبه)،
- ۱۵٪ براساس نمره دفترچه اختصاصی کنکور اردیبهشت،
- و ۱۰٪ نمره دفترچه فرهنگیان.
برای آشنایی با تمام جزئیات این فرایند، مقاله «تغییرات کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴» را مطالعه کنید.
از آنجایی که معلمی، شغلی با جایگاه و مسئولیت اجتماعی بالا است، دانشگاه فرهنگیان نیز روی انتخاب افراد شایسته حساسیت زیادی دارد. کسانی که قصد دارند پا به عرصه معلمی بگذارند، باید بدانند که رفتار، منش و شخصیت آنها مستقیماً با اعتبار دانشگاه و شأن این شغل در ارتباط است. به همین دلیل، داوطلبان این دانشگاه از فیلترهای متعددی عبور میکنند تا اطمینان حاصل شود تنها افراد مناسب در این مسیر قرار میگیرند.
یکی از این فیلترهای مهم، فرایند ارزیابی شایستگی معلمی یا همان مصاحبه فرهنگیان است. گذر از این مرحله، نیازمند آمادگی ذهنی، مهارتی و شخصیتی است و نمیتوان آن را ساده انگاشت.
مصاحبه فرهنگیان در سال ۱۴۰۴ نیز مانند سال گذشته در دو مرحله برگزار میشود:
- کانون ارزیابی
- گزینش
نکته: برای قبولی در رشته های آموزش تربیت بدنی، آموزش هنر و ارتباط تصویری علاوه بر این دو مرحله شما ملزم به شرکت در آزمون های عملی نیز هستید و نمره آزمون عملی، در تراز فرایند ارزیابی شایستگی معلمی تاثیرگذار خواهد بود.
هر یک از این مراحل، معیارها و چالشهای خاص خود را دارد و داوطلبان باید با آمادگی کامل در آن حضور پیدا کنند. برای آشنایی دقیق با روند گزینش، پیشنهاد میکنیم مقاله «صفر تا صد گزینش دانشگاه فرهنگیان» از سایت کنکور سلام را از دست ندهید.
تمرین عملی و ارائه شفاهی چیست؟
مهم ترین قسمت فرایند ارزیابی شایستگی معلمی ، مرحله کانون ارزیابی ست . در این مرحله توانایی داوطلب سنجیده خواهد و برای ایفای شغل معلمی خودی نشان می دهد. در صورت دعوت به مصاحبه شدن در فرهنگیان به این مرحله می توان رسید. کانون ارزیابی به گونهای طراحی شده است که داوطلبان علاوه بر ارزیابیهای علمی و عمومی، از نظر توانمندیهای عملی، رفتاری و روانشناختی نیز مورد سنجش قرار گیرند.
کانون ارزیابی از سه بخش تشکیل شده است: آزمون رایانهای، بحث گروهی، و تمرین عملی به همراه ارائه شفاهی. هر یک از این مراحل، برای سنجش بخشی از شایستگیهای لازم برای معلمی طراحی شدهاند؛ از توانمندی ذهنی_روانشناختی گرفته تا مهارت تعامل، تصمیمگیری، ارائه و مدیریت موقعیت.
دعوت شدگان به مصاحبه سه برابر ظرفیت فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت PSD.CFU.AC.IR کارت ورود به جلسه کانون ارزیابی خود را دریافت نمایند و از زمان و مکان دقیق آن مطلع شوند. (مکان برگزاری کانون ارزیابی داوطلبان هر استان معمولا پردیس های مرکز همان استان است.)
نکات مهم تمرین عملی و ارائه شفاهی
یکی از مهم ترین مراحل کانون ارزیابی ، تمرین عملی و ارائه شفاهی است. در این مرحله، شما بدون هم گروهی خواهید بود و باید ابتدا متنی را که ارزیاب در اختیارتان قرار داده، مطالعه کنید. متن معمولا درباره مقایسه چند چیز یا دیدگاه شما در برخورد با یک مشکل است. برای مثال، یکی از موضوعات تمرین عملی سال 1403 مقایسه چند تخته هوشمند و انتخاب و معرفی بهترین آن ها برای خرید بود.
شما باید تمام شواهد مکتوب را بررسی کنید و یک انتخاب داشته باشید. سپس یک گزارش کار، نامه یا صورت جلسه رسمی تنظیم کنید و خلاصه ماجرا و دلایل انتخابتان را شرح دهید. در پایان نیز باید آنچه فهمیده اید را برای ارزیاب ارائه دهید و بگویید مشکل چه بود، انتخاب شما چیست و به چه علتی این مورد را انتخاب کرده اید. البته از آنجا که بایستی گزارشتان را پیش از مرحله ارائه تحویل دهید، می توانید در هنگام بررسی اولیه متن، در یک برگه کوچک، برای ارائه تان، خلاصه برداری نیز انجام دهید و هنگام ارائه به آن مراجعه کنید. ممکن است ارزیاب در پایان ارائه چند سوال از متن نیز بپرسد تا میزان تسلط داوطلب بر موضوع را بسنجد.
ارزیاب (یا ارزیابان) تمرین عملی و ارائه شفاهی، که معمولا از اساتید دانشگاه فرهنگیان است، در کل سعی دارد قدرت تفکر و تحلیل داوطلب را بسنجد تا براساس آن بفهمد مدیریت این فرد چقدر خواهد بود. تمامی رفتار شما از بدو ورود تا خروج بررسی خواهد شد؛ پس سعی کنید نوعی رفتار و لحن رسمی، صمیمانه و در شان یک معلم داشته باشید. تلاش کنید در این موقعیت، ذهنیتی که دارید را بر روی کاغذ بیاورید و از کلمات با بار معنایی زیاد استفاده کنید.
نکته: تمرین عملی و ارائه شفاهی تایم محدودی دارد؛ حدود 30 الی 40 دقیقه برای بررسی اطلاعات و نوشتن گزارش و حدود 10 دقیقه برای ارائه فرصت دارید. در این مرحله، دقت عمل و سرعت تحلیل پذیری شما به شدت مهم خواهد بود.
مبادا بدون توجه به این نکات در جلسه تمرین عملی و ارائه شفاهی حاضر شوید! | |
توصیه | ردیف |
هوشمندانه رفتار کنید و سخن بگویید چرا که تک تک کلمات شما توسط اساتید و دستگاه های موجود ، ضبط و ثبت می شود . | 1 |
موقع ورود به اتاق ، حتما در بزنید و اجازه ورود بخواهید. پس از وارد شدن ، در شان یک معلم رفتار کنید و با صدای نسبتا بلند به ارزیاب سلام دهید و با اضافه کردن یک «خسته نباشید» به قول معروف در دلش جا باز کنید! | 2 |
هنگامی که شما در حال مطالعه برگه اطلاعات هستید ، مصاحبه گر درباره نحوه نشستنتان ، پوششتان ، میزان دقتی که به خرج می دهید ، حالات چهره تان ، رفتارهایی که ناخودآگاه انجام می دهید (نظیر تکان دادن ناخودآگاه پا موقع استرس) و خلاصه همه چیز و همه چیز گزارش می نویسد ؛ حواستان را جمع کنید! | 3 |
هنگامی که برای ارائه تان خلاصه برداری و نکته برداری می کنید ، متوجه این نکته باشید که حتی این برگه را هم باید به ارزیاب تحویل دهید! برگه خلاصه را خوش خط و مرتب بنویسید تا موقع ارائه راحت باشید، فقط نکات مهم را یادداشت کنید. | 4 |
برای نوشتن گزارش : حتما از «بنام خدا» یا عبارات مشابه در ابتدای گزارش استفاده کنید ؛ خوش خط و مرتب بنویسید ؛ نوشتن موضوعتان را فراموش نکنید ؛ اگر باید یک نامه بنویسید ، می توانید ابتدای نامه تان را با جملاتی نظیر «با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مدیر گرامی … » ، «با عرض سلام و دعای خیر ، اینجانب مسئول شده بودم تا گزارشی درباره … » ، «مدیریت محترم آموزشگاه … بنابه آنچه در جلسه مان ذکر شد ، بنده درباب موضوع … تحقیقات خود را انجام دادم ؛ نتیجه تحقیقات بنده به شرح زیر است: … » آغاز کنید ؛ مقدمه ای از اطلاعات موجود بنویسید و سپس انتخابتان ، دلایل انتخاب و پیشنهادهای جدیدتان برای بهبود عملکرد را اضافه کنید ؛ به جمع بندی و نتیجه گیری که جزء غیرقابل حذف هر گزارشی است ، به اندازه کافی بپردازید ؛ در پایان نامه یا گزارش ، نامتان و امضایتان را اضافه کنید. | 5 |
هنگام ارائه ، صدایتان خیلی بلند یا خیلی آرام نباشد . ساده و قابل فهم اما آگاهانه و هوشمندانه صحبت کنید. | 6 |
تکنیک های زبان بدن را به خاطر داشته باشید و زمان ارائه مطلب ، از ارتباط چشمی ، حرکات سر و حرکات دست حتما استفاده کنید. یک جا ثابت نمانید و زیاد قدم نزنید و در کل ، تعادل را حفظ کنید. لبخند در تمام مراحل فراموش نشود! | 7 |
اگر در هنگام حضور در اتاق تمرین عملی و ارائه شفاهی ، به مشکلی برخوردید یا سوالی داشتید ، حتما با ارزیاب ارتباط برقرار کنید و با رعایت احترام سوالتان را بپرسید. | 8 |
در ارائه تان با مخاطب یا مخاطبان تعامل داشته باشید. | 9 |
اشاره به ارزش های ملی ، سبک زندگی اسلامی ، ساحت های سند تحول بنیادین و فرمایشات رهبری و … امتیازی ویژه در این مرحله دارد. | 10 |
زمانتان را مدیریت کنید تا بتوانید به تمام موضوعاتی که آماده کرده اید ، بپردازید. | 11 |
ارائه تان را با «بسم الله الرحمن الرحیم» ، یک شعر یا یک آیه آغاز کنید. نویسنده دعای «ربِّ اشْرَحْ لي صَدري و یَسِّرْ لی أمری و احْلل عُقدةً مِنْ لساني یَفقَهوا قَوْلی» یا شعر «سرآغاز هر نامه،نام خداست/که بی نام او،نامه یک سر خطاست» را پیشنهاد می دهد. | 12 |
در همان نقطه شروع ارائه ، از مدیر مدرسه یا فردی که گزارشتان خطاب به اوست ، تشکر کنید که فرصتی برای انجام تحقیق و ارائه پیشنهاد به شما داد و تاکید کنید از هیچ تلاشی برای این انجام هرچه بهتر این تحقیق دریغ نکرده اید . | 13 |
مصاحبه گر باید متوجه شود که موضوع را کاملا درک کرده اید ؛ در ابتدا توضیحی درباره موضوع ارائه و اطلاعات موجود بدهید و اگر از پیش چیزی درباره اش می دانید اضافه کنید. | 14 |
هنگام ارائه موضوع ، از یک سو به دغدغه ها و نیاز های دانش آموزان که مرتبط با موضوع است ، توجه داشته باشید و از سوی دیگر به مولفه هایی مثل بودجه مدرسه و زیرساخت های موجود هم بی توجه نباشید. | 15 |
درباره گزینه های موجود توضیح دهید ، دلایل خودتان برای رد هر یک را شرح دهید ، در پایان نیز توضیحی جامع از گزینه انتخابی تان داشته باشید و واضح بگویید : بنا به این دلایل این گزینه را انتخاب کردم.
برای کسب امتیاز عالی ، دلایلی که برای رد یا انتخاب یک گزینه می آورید ، باید منطقی و از روی استدلال صحیح باشند. |
16 |
علاوه بر آنچه در برگه اطلاعات ذکر شده ، می توانید پیشنهادهایی برای بهبود یک گزینه یا کلا راه حلی جدید برای مشکل مطرح شده ذکر کنید . مثلا بگویید موسسه «الف» را انتخاب می کنم اما به نظرم طی یک قرارداد با مدرسه مان ، این خدمات را نیز به دانش آموزان ما ارائه دهد.
راه حل های جدید شما باید در چهارچوب قوانین باشند و امکان اجرای آن ها برای مدرسه فرضی تان وجود داشته باشد. برای مثال ، هرکسی می داند ایده «حذف کامل کنکور» عملا برای موضوع کاهش اضطراب دانش آموزان اجرایی نیست! بیان راهکار هایی مبتنی بر فناوری ، هوش مصنوعی و ابزار جدید همیشه جواب می دهد ! |
17 |
هر اتفاقی که در اتاق تمرین عملی بیفتد ، ارائه تان را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید ؛ ممکن است ارزیاب برای سنجش میزان تمرکزتان ، نقدتان کند ، بدون توجه به شما به بیرون پنجره نگاه کند ، بدون هیچ دلیلی برخیزد و بنشیند و … . خودتان را برای تجربه این اتفاقات احتمالی آماده کنید.
در صورتی که نقدی از مصاحبه گر شنیدید ، اگر کلامش ، نقدی بیجا و ظالمانه بود ، با استدلال دفاع کنید و اگر نقدی صحیح و به جا بود ، بدون لجبازی و با آغوش باز بپذیرید. |
18 |
جمع بندی و نتیجه گیری را در پایان ارائه فراموش نکنید و حتما از ارزیاب یا ارزیابانی که شنونده تان بودند ، تشکر کنید. | 19 |
دقت داشته باشید هم برگه گزارش رسمی و هم خلاصه ای که برای ارائه تان آماده کرده بودید را به ارزیاب تحویل داده باشید . | 20 |
در پایان ، با کسب اجازه از ارزیاب و ذکر دوباره همان «خسته نباشید» معروف اتاق را ترک کنید! | 21 |
برای آشنایی هر چه بیشتر شما مخاطبان گرامی سایت کنکور سلام با مرحله تمرین عملی و ارائه شفاهی، در ادامه یکی از سناریوهای احتمالی این مرحله در مصاحبه فرهنگیان 1404 را از «کتاب آمادگی مصاحبه کنکور سلام» برایتان آورده ایم.
موضوع: انتخاب موسسه مناسب برای آزمونهای آزمایشی (منطبق بر یکی از سناریوهای تمرین عملی و ارائه شفاهی کانون ارزیابی سال 1403)
اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد:
مقدمه :
مدیر مدرسه، خانم خالقی، قصد دارد برای سنجش سطح آمادگی دانشآموزان، از سه موسسه آموزشی جهت برگزاری آزمونهای آزمایشی استفاده کند. گزینههای موردنظر شامل آزمون یار، فرهیختگان، و پیشتازان هستند. برای انتخاب بهترین گزینه، ایشان از شما بهعنوان معلم درخواست مشورت کردهاند. شما نیز پس از بررسی ویژگیهای این موسسات، تصمیم خود را همراه با دلایل آن در قالب نامهای به مدیر مدرسه ارائه میکنید.
الف) آزمون یار
این موسسه آزمونهای آزمایشی را با قیمت ۲۱ هزار تومان برای هر آزمون ارائه میدهد. ویژگی مهم آن، دو یا سه مرتبه مرور مطالب است که به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم را تثبیت کنند. همچنین، این موسسه تمرکز ویژهای بر تحلیل نقاط ضعف دانشآموزان دارد و با مرورهای متعدد، آنها را برای آزمونهای نهایی آماده میکند.
ب) فرهیختگان
هزینه هر آزمون در این موسسه ۳۴ هزار تومان است. ویژگی برجستهی آن، مرور دوباره و سهباره مطالب است که باعث تقویت یادگیری و کاهش فراموشی میشود. علاوه بر این، آزمونهای این موسسه شباهت بسیار زیادی به کنکور سراسری دارند، بهگونهای که دانشآموزان با ساختار و نحوهی طراحی سوالات آزمون اصلی آشنا شده و مهارتهای مدیریت زمان را تمرین میکنند.
ج) پیشتازان
این موسسه نیز آزمونهای خود را با قیمت ۳۴ هزار تومان برای هر آزمون ارائه میدهد. ویژگی منحصربهفرد آن، چهار بار مرور مطالب است که نسبت به سایر موسسات تعداد بیشتری دارد و برای تثبیت کامل مطالب کمک بیشتری میکند. همچنین، موسسه پیشتازان سه نوع کارنامه مختلف به دانشآموزان ارائه میدهد که شامل تحلیل عملکرد، رتبهبندی در میان شرکتکنندگان، و توصیههای آموزشی برای بهبود نتایج است.
نامه به مدیریت مدرسه (خلاصه نوشته شده):
بنام خدا
تاریخ نامه: 1404/-/-
موضوع: پیشنهاد انتخاب موسسه مناسب برای آزمونهای آزمایشی
سرکار خانم خالقی
با سلام و احترام
با توجه به تصمیم شما مبنی بر برگزاری آزمونهای آزمایشی جهت سنجش سطح آمادگی دانشآموزان، سه موسسه مورد بررسی قرار گرفتند: آزمون یار، فرهیختگان، و پیشتازان. هر یک از این موسسات نقاط قوت خاص خود را دارند، اما با توجه به اهداف آموزشی مدرسه و نیازهای دانشآموزان، پیشنهاد من انتخاب موسسه فرهیختگان است.
دلایل انتخاب موسسه فرهیختگان :
۱- ساختار آزمونها و شباهت بالا به کنکور: آزمونهای این موسسه از نظر سبک طراحی، سطح دشواری، و نوع سوالات، بیشترین شباهت را به کنکور سراسری دارند. این امر باعث میشود دانشآموزان تجربهای نزدیک به آزمون اصلی داشته باشند و مهارتهای مدیریت زمان و تحلیل سوالات را در شرایط واقعی تمرین کنند.
۲- مرور دوباره و سهباره مطالب : این ویژگی به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم را بهتر به خاطر بسپارند و نقاط ضعف خود را اصلاح کنند. مرور چندباره مطالب موجب تثبیت بهتر دانش شده و احتمال فراموشی اطلاعات را کاهش میدهد.
۳- گزارش تحلیلی و بررسی عملکرد دانشآموزان :موسسه فرهیختگان پس از هر آزمون گزارش تحلیلی مفصلی ارائه میدهد که عملکرد دانشآموزان را بررسی میکند. این گزارش شامل مقایسه نتایج دانشآموز با سایر شرکتکنندگان و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها است. چنین ارزیابی دقیقی میتواند به معلمان و دانشآموزان در تدوین برنامه مطالعاتی بهتر کمک کند.
۴- آشنایی با سبک سوالات و کاهش استرس آزمون : یکی از چالشهای دانشآموزان در آزمونهای بزرگ، استرس و عدم آشنایی با ساختار سوالات است. از آنجایی که آزمونهای فرهیختگان طراحی مشابهی با کنکور دارند، دانشآموزان میتوانند اعتماد به نفس بیشتری کسب کرده و با آمادگی بالاتری در آزمون اصلی شرکت کنند.
با توجه به این موارد، انتخاب موسسه فرهیختگان میتواند بهترین گزینه برای آزمونهای آزمایشی باشد. امیدوارم این پیشنهاد مورد توجه شما قرار گیرد. در صورت نیاز به بررسی بیشتر، آماده همکاری هستم.
با احترام
نام و نام خانوادگی
امضاء
ارائه: انتخاب موسسه مناسب برای آزمونهای آزمایشی
بسمهتعالی
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم
امروز قصد داریم در مورد انتخاب بهترین موسسه برای آزمونهای آزمایشی صحبت کنیم. همانطور که مستحضرید، مدیریت مدرسه سه موسسه آزمون یار، فرهیختگان و پیشتازان را بررسی کرده و قصد دارند یکی را انتخاب کنند.
پس از بررسی ویژگیهای هر یک از این موسسات، موسسه فرهیختگان بهعنوان بهترین گزینه انتخاب شد. دلیل این انتخاب به طور خلاصه شامل موارد زیر است: شباهت بالا به کنکور سراسری، مرور چندباره مطالب، ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق و کاهش استرس دانشآموزان در آزمون اصلی.
خلاصه نامه ارسالی :
در نامه به مدیر مدرسه، توضیح داده شد که فرهیختگان به دانشآموزان کمک میکند تا با سبک آزمون کنکور آشنا شوند، نقاط ضعف خود را بشناسند و مدیریت زمان را بهبود ببخشند. گزارشهای تحلیلی این موسسه به برنامهریزی بهتر مطالعاتی کمک میکند و کاهش استرس آزمون را به همراه دارد.
انتخاب این موسسه مزایای متعددی دارد که به شرح زیر است:
- – تجربهی آزمونی مشابه کنکور
- – افزایش کیفیت مطالعاتی با مرور چندباره
- – تحلیل دقیق عملکرد دانشآموزان
- – مدیریت بهتر زمان در آزمون
در نهایت، انتخاب موسسه فرهیختگان میتواند تأثیر بسزایی در افزایش آمادگی دانشآموزان و بهبود نتایج آنها در آزمونهای رسمی داشته باشد. امید است این بررسی بتواند راهنمای مناسبی برای تصمیمگیری در این زمینه باشد.
با تشکر از توجه شما.
سؤالات ارزیاب درباره موسسه منتخب:
– آیا آزمونهای موسسه فرهیختگان کاملاً مطابق با سطح دشواری کنکور سراسری هستند؟
بله، آزمونها از نظر سبک و دشواری به کنکور شباهت زیادی دارند، اما تنظیم سطح برای دانشآموزان در سطوح مختلف مفید خواهد بود.
– آیا مرور چندباره مطالب در این موسسه برای همه دانشآموزان مؤثر است؟
بله، این روش به تثبیت یادگیری کمک میکند، اما شخصیسازی مرورها بر اساس سبک مطالعاتی دانشآموزان پیشنهاد میشود.
– آیا گزارش تحلیلی این موسسه به اندازه کافی کاربردی است؟
بله، گزارشها نقاط قوت و ضعف دانشآموز را مشخص میکنند، اما افزودن نمودارهای پیشرفت فردی و تحلیلهای مقایسهای میتواند مفید باشد.
– آیا پیشنهاد دیگری برای بهبود امکانات موسسه فرهیختگان دارید؟
بله، ارائه آزمونهای آنلاین تعاملی، تحلیلهای مبتنی بر هوش مصنوعی، جلسات مشاوره تحصیلی، و بانک سوالات شخصیسازیشده میتواند سطح خدمات را ارتقا دهد.
نکته: این سناریو و قسمتی از مطالب ارائهشده در این نوشتار، بخشی از محتوای فصل سوم کتاب «مصاحبه فرهنگیان کنکور سلام» هستند. برای آشنایی کامل با سایر نکات و سناریوهای احتمالی مرحله تمرین عملی و ارائه شفاهی، پیشنهاد میشود نسخه کامل کتاب را از طریق لینک کتاب مصاحبه فرهنگیان تهیه کنید.
در دنیای کنونی که برخی سودجویان بر سر انتشار منابع زرد و جزوه های ناکارآمد برای مصاحبه فرهنگیان با یکدیگر رقابت می کنند، کنکور سلام با اتکا بر تجارب موفق چندین ساله مشاورانش در حوزه مصاحبه فرهنگیان و نیز تجارب عینی دعوت شدگان به مصاحبه فرهنگیان 1403، کامل ترین بسته را برای آمادگی مصاحبه فرهنگیان 1404 منتشر کرده است.
کتاب «مصاحبه کنکورسلام» تمام آنچه برای کسب امتیاز عالی از مراحل فرایند ارزیابی شایستگی معلمی اعم از کانون ارزیابی، گزینش و حتی معاینات پزشکی و تحقیقات محلی موردنیاز است، جمع آوری کرده و صراحتا می گوییم با خواندن این منبع، به هیچ منبع دیگری احتیاج پیدا نخواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده بخش هایی از کتاب کلیک کنید!
سوالات متداول
چه کاری باید در مرحله تمرین عملی و ارائه شفاهی در مصاحبه فرهنگیان انجام دهم؟
در مرحله تمرین عملی و ارائه شفاهی، باید متنی که ارزیاب در اختیارتان قرار داده، مطالعه کرده و یک انتخاب داشته باشید. سپس یک گزارش کار، نامه یا صورت جلسه رسمی تنظیم کنید و خلاصه ماجرا و دلایل انتخابتان را شرح دهید. در پایان نیز باید آنچه فهمیده اید را برای ارزیاب ارائه دهید و بگویید مشکل چه بود، انتخاب شما چیست و به چه علتی این مورد را انتخاب کرده اید.
چه نکاتی در ارائه شفاهی در مصاحبه فرهنگیان باید رعایت کنم؟
در ارائه شفاهی، باید صدایتان خیلی بلند یا خیلی آرام نباشد. ساده و قابل فهم اما آگاهانه و هوشمندانه صحبت کنید. همچنین باید تکنیک های زبان بدن را به خاطر داشته باشید و زمان ارائه مطلب، از ارتباط چشمی، حرکات سر و حرکات دست حتما استفاده کنید.
چه نکاتی در تهیه گزارش تحقیق برای مصاحبه فرهنگیان باید رعایت کنم؟
برای نوشتن گزارش، حتما از «بنام خدا» یا عبارات مشابه در ابتدای گزارش استفاده کنید. خوش خط و مرتب بنویسید. نوشتن موضوعتان را فراموش نکنید. اگر باید یک نامه بنویسید، می توانید ابتدای نامه تان را با جملاتی نظیر «با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مدیر گرامی …»، «با عرض سلام و دعای خیر ، اینجانب مسئول شده بودم تا گزارشی درباره …»، «مدیریت محترم آموزشگاه … بنابه آنچه در جلسه مان ذکر شد ، بنده درباب موضوع … تحقیقات خود را انجام دادم ؛ نتیجه تحقیقات بنده به شرح زیر است: …» آغاز کنید.
کانون ارزیابی مصاحبه فرهنگیان 1404 چه زمانی است؟
پیش بینی می کنیم به دلیل حوادث اخیر کشور، مصاحبه فرهنگیان با تاخیر برگزار شود اما در بازه اعلامی، دعوت شدگان به مصاحبه سه برابر ظرفیت فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت PSD.CFU.AC.IR کارت ورود به جلسه کانون ارزیابی خود را دریافت نمایند و از زمان و مکان دقیق آن مطلع شوند.
این محتوا چقدر برای شما مفید بود ؟
امتیاز شما به ما انرژی بیشتری میده :
میانگین امتیاز ها 3.4 / 5. شمارش امتیاز 10
اولین نفری باشید که امتیاز میدید:))
دیدگاهتان را بنویسید